Systemudvikling og -integration
Systemintegration er efterhånden et meget udbredt buzzword, og alle vil have det. Men hvad betyder det, og hvorfor skal vi bygge jeres næste systemintegration? Vi hader monkeywork, og hvem gør ikke det? Den manuelle proces i at flytte data fra et sted til et andet, nedslidte genvejstaster og fejl 40 - det kan vi afhjælpe. En systemintegration handler om at få to eller flere systemer til at tale samme sprog og udveksle data. Har du to systemer, der skal tale sammen, eller opgaver, der trænger til automatisering, så er vi klar med rådgivning og en løsning.
Hverdagens værktøjer
Der findes mange systemer til at drive virksomheder. De hjælper os til at gøre hverdagen nemmere, effektiviserer vores arbejde og hjælper til bedre kvalitet. De digitale værktøjer medvirker til automatisering af manuelle processer, så vi har mere tid og overskud til at fokusere på det, vi er bedst til. ERP-systemet holder styr på økonomi og resourcer, CRM-systemet holder styr på kunderne, og projektstyringsværktøjet holder styr på dagens opgaver.
Mange systemer løser mange forskellige opgaver, men i nogle tilfælde medfører de nye opgaver. Det kan være flere forskellige systemer, der skal synkroniseres med hinanden, eksisterende manuelle processer, der skal føres ind i et nyt system eller noget helt tredje.
Teknologier vi bruger
Eksempler på integrationer
Der findes mange forskellige scenarier, hvor systemintegration kan bidrage til optimering af jeres digitale infrastruktur eller generelle arbejdsgang. Det kan være alt fra hjælp til administrative opgaver og bogføring til dataindsamling såsom opmåling og dokumentation til håndværksopgaver. Måske har I en webshop og ønsker at bogføre ordrer automatisk i jeres ERP-system - fx. fra WooCommerce eller Shopify til E-Conomic eller Dinero. Måske har i en hjemmeside, der skal integreres med jeres email-marketing-software - fx. fra WordPress eller Strapi til MailChimp eller HubSpot.
Vi har udviklet flere integrationer i forskellige boldgader. Vi har blandt andet bidraget til at migrere fra Microsoft C5 til E-Conomic, vi har fx bygget en integration til Ordrestyring.dk, og vi har opsat integration mellem Shopify og MailChimp. Har du en idé til en proces, du ønsker optimeret eller to systemer, du vil have til at tale sammen, så tøv ikke med at kontakte os - så finder vi en løsning.
Det nørdede
Det er vigtigt, at alle systemerne kører, som var de smurt med Lurpak. Vi gider ikke lang ventetid, og det samme gælder for kunder. Pålidelighed spiller en stor rolle, og mens hastighed er vigtigt, har oppetid en stor betydning for forretningen. Uplanlagt nedetid kan have stor indflydelse på omkostninger og omdømme. Ifølge et studie af Gartner, er den gennemsnitlige omkostning for nedetid omkring 5.600 USD pr. minut. Dette baserer sig på større virksomheder, mens et estimat for mindre virksomheder i gennemsnit spænder fra 137-427 USD pr. minut. Følgende kan bruges til at beregne omkostning pr. minut ved nedbrud:
Cost per minute ($) = annual revenue / 525,600 (one year in minutes)
Downtime cost ($) = minutes of downtime x cost per minute
Udover omkostninger i form af tabt fortjeneste kan nedbrud medfører store konsekvenser for startups og små virksomheder i form af dårligt omdømme. Vi kører som udgangspunkt vores services i containere i Kubernetes, som har indbyggede helbredscheck på både serverne og de containere, der kører på serverne. Desuden kan vi replikere services og skalere både vertikalt og horisontalt ved høj trafik på fx. Et API eller en hjemmeside/webshop. Ellers gør vi brug af serverless functions, hvor server-kræfter op- og nedskaleres baseret på antal anmodninger - automatisk skalering nedsætter ikke kun omkostninger, men medvirker også til miljøvenligt software.